dinsdag 26 februari 2008

BlauweKerk

In afwezigheid van de ergens-in-de-franse-alpen-verkerende Barend, ben ik zo vrij te reageren op de ontmaskering van de betekenis van zijn (of haar?) schuilnaam door het weblog van de sluis. Van den Blauwekerk kennende zal hier niet zwaar de pest in hebben, maar zal in geen enkel geval behoefte hebben aan het breken van de pseudonimiteit, dus inderdaad: niet interessant en dat houdt hij vermoed ik graag zo.
Wel wil ik de ontdekker belonen met wat helderheid over de gelijkenis en over de overgang van de Blauwe Kerk naar het huidig minder fraai ogende godshuis. Zo heb ik hierbij een mogelijk verhelderende foto gevoegd en verwijs ik linea recta naar de website van de Hervormde Kerk, met daarin een uitstekende uitleg aan de hand van opnieuw Teus van Tilborg.
En wat een toeval; vandaag onthulde het BD dat de voorganger van deze kerk, dhr. Van der Valk, de kerk na 12 jaar om gezondheidsredenen moet verlaten. (GH)

Geen opmerkingen: